ПЪРФОРМАНСИ

Renate Graziadei I laborgras

Retour

 

...е първата постановка от поредицата на дългосрочния проект проект на laborgras - "The Renaissance of...", който стартира през пролетта на 2013 Retour - двама танцьори, един музикант и въпросът 'а какво ако... ?'

идея и хореография : Renate Graziadei & Arthur Stäldi
пърформъри : Mariagiulia Serantoni, Renate Graziadei
музикална композиция , глас и пърформанс : Phoebe Killdeer
използвани музикални записи на :
китара и музикален трион : Ole Wulfers
перкусии : Oli Savill
бас и двоен бас : Julien Decoret
тромпет : Mareike Hube
драматургия : Arthur Stäldi
костюми : Chantal Margiotta
светлини : Lutz Deppe
продуцент : Inge Zysk
реклама : k3 berlin

една продукция на laborgras, с подкрепата на Der Regierende Bürgermeister von Berlin Senatskanzlei - Kulturelle Angelegenheiten. Създадена в Studio laborgras.

всички използвани снимки са на David Beecroft - Performance Photography www.davidbeecroft.de


Interno5/Collettivo NaDa

 To Be Or Body

 

13932245_10153607578285957_1549445727_o

 

"Това е то - аз вярвам, че усещането за Красивото винаги е било свързано с чувството, че сме обърнали гръб на нещо, което не сме и от което не искаме да бъдем част. В дистанцията намираме тънката граница, която разделя усещането за красивото от другите форми на страстта."

(Умберто Еко, История на красотата)

Проектът се стреми да изследва взаимоотношенията между обществото и тялото. Започвайки с анализ на снимки на R. Mapplethorpe, той намира концепции за красивото, които са също синоним на реалното(стремеж към чистотата) а не на ефимерното. Това е изследване на действието, като 'перфектна форма' , което разглежда тялото като неефимерен пейзаж, който чрез действието изразява своята същност. Индивидът, посредством тялото, разказва историята на живота си. Тя оформя движенията му и намира израз в действията от ежедневието. Емоционалният багаж, опитът и връзките неизбежно оформят физиката му. Така тази вещественост се превръща в синоним на красивото, но вече извън обобщителната рамка, а по-скоро отнасяща се към спецификата на индивида, красиво, което е различно от човек до човек, точно като пръстов отпечатък.

Но може ли такава форма на красивото, разгледана като произведение на изкуството, да се превърне в Поп икона? Същата тази концепция за красивото е субективна и като такава е податлива на различни интерпретации, но попадне ли в рамките на Поп културното неосъзнато, неизбежно мени значението си, придавайки на тялото чисто естетична интерпретация, като вече не успява да изрази истинското, реалистичното, нито пък истинността.

ръководство/хореография/светлини : Antonello Tudisco
пърформър: Gaetano Montecasino
продуцент: Interno5
с подкрепата на Италианското Министерство на Културата, резиденси програма START/Naples (Italy) и DERIDA DANCE CENTER , София
с участието на танцьори, участвали в работилницата “Looking for Someone”
Interno5 / Collettivo NaDa е компания за съвременен танц, базирана в наполи, Италия, с подкрепата на Италианското Министерство на Културата и община Кампаниа и ръководител - хореографа Antonello Tudisco.

За повече информация: http://www.collettivonada.com

 

13939964_10153607577745957_1614462347_o
13918435_10153607577535957_1664094096_o


DERIDA DANCE COMPANY

ZEN PLAY

 

Zen Play

"Останах без думи от тази фантастична танцова постановка.Това е една от най-физическите и емоционални творби, които съм виждал през тази година."

- Gabriel Shanks, ръководител на the Drama League of New York

"Един пърформанс на ръба. Като започнем от осветлението, минем през невероятната музика, дълбокото намерение на пърформърите и стигнем до безупречно свързаната от начало до край визия на Живко, мовем да заключим , че това е един грандиозен, зашеметяващ пърформънс."

- Lindsey Renee Derry, Американски хореограф и танцьор

 

Пърформансът Zen Play флиртува с добре познатите концептуални образи и развинтва болтчетата и гайките на установените форми. Той изкривява и претопява границите на съзнанието - на мястото където една идея завършва и друга започва. Илюзията за реалността е напълно реална. Мъжът не е мъж и жената не е жена. Пърформанцът е за всеки ,който не го е страх да порастне навътре.
 

 

Концепция и хореография : Живко Желязков
Музика : Иван Шопов (Cooh, Balkansky)
Визуални ефекти : Полина Стоянова (Jo Iyaa)
Пърформъри: Philip Milanov, Marion Darova, Diana Aleksandrova
(със специалнот участие на Dinko Jeliazkov)
Продуцент: Атанас Маев
Премиера : 14ти Ноември , 2015 (Derida Dance Center)
Фестивални участия : ACT Festival for free theater (November, 2015)

 

за повече информация: http://www.derida-dance.com/qs/en/contemporary-dance-company/productions/zenplay#ixzz4GCZxNu1z

 

DERIDA DANCE COMPANY
Zen Play

AUTOBODIOGRAPHY

 

 

Всяко тяло е своеобразна вселена, микрокосмос. Всяка човешка история е издълбана върху лицето на човека и отпечатана дълбоко в плътта на тялото - нашето превозно средство съпътстващо ни навсякъде през живота. Ние няма да илюстрираме биографии, но ще  ги оставим  сами да излязат на повърхността по време на процеса на сътворение. Ние не търсим традиционната форма на автобиография, а соматичната и форма, биография на чувствата които са съхранени в неврологичната и мускулната памет.  Тя прави човека това, което е , определя как действа, как мисли, как се движи, как възприема и взаимодейства със света.Търсим  физическата биография - тази която се случва автоматично, процеса ,в който движещият се автор, Аз-ът, "Авто"-то изгражда тази биография.Стратегията ни е създаването да се случи чрез действие. Ще оставим тялото само да действа и реагира на предоставената обстановка, намирайки и изразявайки това, което вече съществува в плътта на автора.

Вдъхновени от автобиографичните записки на Сюзън Ретхорст “A Choreographic Mind”, ние ще поставим фокуса върху  личните желания в настоящия момент. Постоянният приток на информация, стимули и желания създава потенциал за деиствия и реакции според едни конкретни 'как' и 'какво'. Ние ще задълбаем в тези 'как' и 'какво' и като резултат от настоящата ни (вътрешна и външна )среда, ще се появи състояние на съзнанието,състояние на присъствие в настоящия момент.

 

продуцент : SweatKollektor

 

 концепция : Barbara Földesi, Lisa Stewart

 

хореография и танц : Barbara Földesi, Lisa Stewart, Ivalo Dimitrov, Prashant More, Kiana Rezvani, Plamena Pencheva

 

звук : Lisa Stewart с подкрепата на резиденси програмата на  Derida Dance Center, Sofia; ATOM theater, Sofia;

ANDREA HACKL

WILD HORSE RUN

 

Една постановка за куража и свободата.

премиерата на новата творба на Andrea Hackl, ще се случи по време на BODY GRAPHICS FESTIVAL.

 

CARMELO SEGURA COMPANHIA

OSAKA

Genre: Performance, 20 min.
Artistic Director& Choreographer: Carmelo Segura
Dancers: David Vilariño, Luis A. Largo
Lightdesign: Israel AG

Osaka is based on the legend of the Red Thread which tells us that within the labyrinth of encounters and shared stories there is a predesigned and perfect path,a scarlet string which connects us with our irrevocable destination. The relationship between two individuals, challenging space, place
and time. The red thread extends, it entangles, is knotted but never break, ensuring the meeting of these two people in a precise moment of their lives.

“Carmelo is choreographer´s of choreographer. Creating dance works which are not only creatively detailed and superbly crafted, but which exist within a broader theatrical vision”

- Rob Tannion, Artistic Director Circus Oz, Melbourne

“What a wonderful art choreography is when in the hands of the masterful Carmelo Segura”

- Ikky Maas, Artistic Director MPA, London

Carmelo Segura:

„When life suddenly presents us with challenging situations for which we are unprepared, we feel vulnerable and exposed. We look deep inside ourselves, searching for answers to express our innermost feelings, the ones we rarely share and are truly skin deep. These sentiments and emotions lie at the heart of this pieces. I am inspired to seek the infinite feelings which lie under the surface and explore our truthful reactions. I am an observer of everything that moves, unites or separates us: a constant people-watcher. My choreography veers towards delivering a contemporary dance piece of poetry in motion. Virtuosity, force, technique and
precision wrapped in a story full of sensitivity. All of this research and inspiration has led to my most recent works: Osaka.“

http://www.carmeloseguracompanhia.com